Lietuvos Respublikos pilietybė
DOKUMENTŲ PATEIKIMO TVARKA
Nuo 2021 m. lapkričio 15 d. prašymai dėl Lietuvos Respublikos pilietybės ir pranešimai apie kitos valstybės pilietybės įgijimą yra teikiami dviem etapais:
- Pirmiausia, prašymai ar pranešimai ir susiję skenuoti susiję dokumentai pateikiami elektroniškai Lietuvos Migracijos departamento informacinėje sistemoje MIGRIS (per visas naršykles, išskyrus Internet Explorer).
- Vėliau asmuo turi per 4 mėnesius atvykti į konsulinę įstaigą arba Migracijos departamento skyrių Lietuvoje ir pateikti dokumentų originalus.
MIGRIS sistemoje pildant prašymą dėl:
- Lietuvos Respublikos pilietybės atkūrimo;
- Lietuvos Respublikos pilietybės suteikimo supaprastinta tvarka;
- Lietuvos pilietybės grąžinimo (asmuo, kuris Lietuvos Respublikos pilietybę įgijo gimdamas arba kuriam Lietuvos Respublikos pilietybė buvo atkurta ar suteikta supaprastinta tvarka, ir kuris po to jos neteko);
- leidimo prisiekti Lietuvos Respublikai;
- teisės atkurti pilietybę pažymėjimo išdavimo ar pakeitimo;
- lietuvių kilmę patvirtinančio pažymėjimo išdavimo ar pakeitimo
ir nurodžius, kad dokumentų originalus pateiksite pasirinktoje konsulinėje įstaigoje, Migracijos departamentas atliks išankstinį dokumentų vertinimą ir per MIGRIS išsiųs Jums pranešimą. Gavę tokį pranešimą, galėsite užsiregistruoti priėmimui ambasadoje dėl dokumentų originalų pateikimo. Dokumentų originalus reikia pateikti per 4 mėnesius nuo Migracijos departamento pranešimo gavimo dienos.
MIGRIS sistemoje pildant prašymą dėl:
- vaiko, gimusio iki 2011-04-01, Lietuvos Respublikos pilietybės;
- pildant pranešimą apie kitos valstybės pilietybės įgijimą;
- pildant prašymą dėl Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymo
Migracijos departamentas išankstinio dokumentų vertinimo nevykdys, todėl galėsite iš karto registruotis priėmimui ambasadoje dėl dokumentų originalų pateikimo. Dokumentų originalus reikia pateikti per 4 mėnesius nuo dokumentų įkėlimo į sistemą dienos.
Informaciją apie konsulinio mokesčio įkainius rasite ČIA
BENDRI PILIETYBĖS KLAUSIMAI
Pagrindinis teisės aktas, reglamentuojantis Lietuvos Respublikos pilietybės klausimus, yra Lietuvos Respublikos pilietybės įstatymas.
Primename:
- Vaikas, kurio abu tėvai arba vienas iš jų yra Lietuvos Respublikos piliečiai, gimdamas įgyja teisę į Lietuvos Respublikos pilietybę, nesvarbu, ar jis gimė Lietuvos Respublikos teritorijoje, ar už jos ribų.
- Lietuvos Respublikos pilietis gali būti kartu ir kitos valstybės pilietis - asmuo, kuris gimdamas įgijo Lietuvos Respublikos pilietybę, o kitos valstybės pilietybę įgijo iki jam sukako 18 metų, gali būti Lietuvos Respublikos ir kitos valstybės pilietis. Šie asmenys daugybinę pilietybę išsaugos neterminuotai.
- Visi Lietuvos Respublikos piliečiai turi prievolę pranešti apie įgytą kitos valstybės pilietybę per 2 mėn. nuo jos įgijimo datos. Apie nepilnamečių Lietuvos piliečių įgytą kitos valstybės pilietybę privalo pranešti jų tėvai ar globėjai.
- Lietuvos Respublikos pilietis negali turėti kitos valstybės pilietybės, išskyrus 2-ame šio paragrafo punkte nurodytu atveju bei kitais įstatymu numatytas išimtiniais atvejais.
- Bendrosios nuostatos
- Vaikų Lietuvos Respublikos pilietybės klausimai
- Lietuvos Respublikos pilietybės atkūrimas
- Lietuvos Respublikos pilietybės netekimas
- Lietuvos Respublikos pilietybės atsisakymas
Daugiau informacijos pilietybės klausimais galite rasti Migracijos departamento prie Lietuvos Respublikos vidaus reikalų ministerijos interneto svetainėje
DĖMESIO: aukščiau aprašytos tvarkos aktualios taip pat ir visiems Graikijos, Kipro ir Albanijos lietuviams:
- kurie gyvendami užsienyje apsisprendė įgyti užsienio valstybės pilietybę ir dėl to atsisako/praranda Lietuvos Respublikos pilietybę;
- kurie nori atkurti ar susigrąžinti Lietuvos Respublikos pilietybę;
- kurių vaikas (kuomet vienas iš vaiko tėvų yra užsienio pilietis) įgijo kitos valstybės pilietybę;
- kitais Lietuvos Respublikos pilietybės įstatyme numatytais atvejais.